اخبار

چرا لاستیک دولتی موجود نیست ؟

چرا لاستیک دولتی موجود نیست ؟

چرا لاستیک دولتی موجود نیست و به بازار عرضه نمیشود؟. به گزارش آرنس تایر، به نقل از اخبار خودرو و اطلاعات دریافت شده از اهالی بازار حاکی از آن است که لاستیک دولتی توسط تولید کنندگان به بازار عرضه نمیشود. طبق برسی های صورت گرفته لاستیک هایی که توسط تولید کنندگان داخلی تولید میشود در انبار ها دپو شده و تولید کنندگان منتظر افزایش قیمت لاستیک هستند.

در سال های اخیر با افزایش تورم توان خرید مردم کم شده است و اکثرا به دنبال خرید لاستیک با نرخ دولتی هستند. تفاوت نرخ خرید لاستیک دولتی و لاستیک آزاد در حدود بیش از ۲ برابر است که مصرف کننده را ترغیب میکند که به دنبال خرید لاستیک دولتی باشد.

قیمت گذاری دستوری درتمام زمینه ها توسط دولت باعث ایجاد فرصت های رانت و فساد توسط برخی سودجویان میشود. نرخ دستوری لاستیک و محدود شدن واردات این کالای ضروری نیز باعث شکل گیری فرصت های سودجویی شده است. افزایش نرخ ارز و هزینه های تولید باعث شده تا فروش لاستیک ها به نرخ دولتی برای تولید کنندگان به صرفه نباشد. به همین دلیل تولید کنندگان ایرانی لاستیک های خود را در انبار دپو میکنند یا با نرخ آزاد در بازار به فروش میرسانند.

دولت به دلیل افزایش نرخ ارز به تولید کنندگان لاستیک ارز دولتی اختصاص داده است تا بازار ملتهب نشود. ولی عدم عرضه لاستیک توسط تولید کنندگان به بازار باعث افزایش قیمت لاستیک و کم یاب شدن این کالا و در نهایت باعث شده که مصرف کننده ضرر و زیان این موضوع را بپردازد.

دولت با ایجاد سامانه تصمیم به عرضه لاستیک با نرخ دولتی گرفت. اما عدم عرضه توسط تولید کنندگان باعث سردرگمی مردم شد. همچنین برخی کلاه برداران را بر آن داشت که با ایجاد سیستم های کلاه برداری نظیر فیشینگ از عدم اطلاعات کافی مردم سو استفاده کنند و با ایجاد سایت های جعلی خرید لاستیک  برخی از افراد را به دام خود بیاندازند.

همچنین عدم عرضه لاستیک توسط تولید کنندگان باعث وارد شدن زیان به نمایندگی های فروش و عرضه شرکت های لاستیک ایرانی شده است.

خرید لاستیک دولتی بارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *